Lumen Lawyers

Vernieuwende vorm voor vernieuwende advocatuur

Het clichébeeld van een advocatenkantoor halen we ons zo voor de geest: strenge mensen in donkerblauw (mantel)pak, werktijden tot na middernacht, haantjesgedrag en vechten voor je plek. Althans, zo kennen we dat uit de Netflix series. De mensen achter Lumen Lawyers gingen hier niet mee akkoord. Zij startten een nieuw advocatenbureau dat staat voor respect voor elkaar en openheid van zaken. Multitude ontwikkelde een visuele identiteit en website die passen bij een nieuw soort advocatuur.

Een nieuw licht op de juridische sector


SluitenMeer lezen

Lumen Lawyers zijn vernieuwend in hun aanpak. Naast flexibele werkuren hechten ze er waarde aan menselijk en benaderbaar te zijn voor hun cliënten. Deze kwaliteiten vormden het uitgangspunt voor de visuele identiteit.

Het gegeven van een nieuw perspectief inspireerde ons tot een dynamisch logo, waarin een punt vanuit verschillende hoeken een licht werpt op de L. Elke uiting wordt voorzien van een logo met een nieuwe invalshoek. Op de website beweegt het logo mee met het dag- en nachtritme.

Ook in het kleurgebruik benadrukken we Lumen Lawyers’ eigen karakter. Geen donkerblauw hier maar goud, geel en fel blauw. Licht als een heldere dag en professioneel. Gecombineerd met vriendelijke elementen als de gekozen letter en de open iconen, vormt de identiteit een goede mix tussen vriendelijkheid én een gevoel van deskundigheid. Tenslotte is dit laatste niet geheel onbelangrijk wanneer je een advocaat nodig hebt.