Verander de wereld, begin met je boodschappenmandje

Van voorloper naar gevestigde speler

Boeren, leveranciers en telers te weinig betalen? Marqt doet er niet aan mee. Maar hoe ontwikkel je een strategie waardoor consumenten een eerlijke voedselketen mogelijk maken door anders in te kopen? Wij stonden bijna tien jaar voor deze uitdaging als creatief partner van Marqt. Als huisstijlbureau bewaakten we de doorontwikkeling van het merk en droegen we verantwoordelijkheid voor alle communicatie, zowel on- als offline. We maakten talloze campagnes, alle in-store communicatie, klantactivaties, illustraties, animaties, social content en copywriting. We hielden het merk levend en maakten het klaar voor groei en concurrentie, want toen Marqt het Nederlandse retaillandschap betrad waren ze de eerste, breed-toegankelijke winkel voor eerlijk eten. Het merk Marqt liet zowel aan traditionele bio-winkels als aan grote supermarkten zien dat er een behoefte was aan lekker eten met een goed verhaal. Wij ontwikkelden hun merk verder toen ze van voorloper in een gevestigde speler veranderden, en waren creatief betrokken toen ze – mede door hun sterke merkwaarde – werden ingelijfd en doorontwikkeld als Ekoplaza Foodmarqt door biologische groothandel Udea. 

  • Strategie
  • Branding
  • UI & UX
  • Motion graphics
  • Illustratie
  • Copywriting

Resultaten

  • Marqt was de eerste supermarkt die het eerlijke alternatief op een lekkere manier bracht: in de winkels, in beeld en in tone of voice. Veel supermarkten hebben hier een voorbeeld aan genomen.
  • Sinds de start van onze samenwerking is Marqt uitgebreid van 3 winkels in 1 stad naar 13 winkels in 4 steden. Na hun overname zijn Marqts producten en merkformules landelijk uitgerold.
  • Door meerdere jaren een verantwoordelijke creatief partner te zijn, bouwden we een herkenbaar, eigenzinnig en gevat merk dat mee kon groeien met Marqt’s ambities.

Aanpak

Een sector hervormen met je bedrijf? Het kan als je je gebruikers succesvol onderdeel van je merk maakt. Met de creatieve merkstrategie die we met Marqt ontwikkelden en bewaakten, creëerden we een beweging van bewuste consumenten die van eerlijk én lekker eten houden. Omdat we jarenlang ‘part of the team’ waren, bleef Marqt een consequent merk dat met haar consumenten mee kon groeien, altijd herkenbaar bleef (en klonk!) en niet afweek van haar merkwaarden. Daarmee bouwden we een loyale fanbase die Marqt trouw bleef.

“Multitude heeft het ‘Marqt-gevoel’ in zowel hun creaties als in mentaliteit, en is daarom al jarenlang onze creatieve partner. We zijn erg gebaat bij de ontwikkeling in onze samenwerking, en blijven hierdoor ook op de hoogte van de markt met een K.”

Tim Glandorf, communications manager at Marqt

Samen met

Opdrachtgever

  • Antoinette Adriaanse
  • Maartje Huizing

Productie

  • Elise Braas

Fotografie

  • Jurre Rompa

Laten we samenwerken

Genoeg over ons, we zijn nieuwsgierig naar jou. Wil je ook voorlopen in de wereld van morgen?

Neem contact op