Carnot

Bespaar jezelf een beter klimaat

Bij Carnot zijn ze specialist op het gebied van verwarming en koeling. Hun zuinige warmtepompen en koelinstallaties besparen tot wel 600% energie. Dat levert voordeel op – toch het sterkste duwtje in de rug van de duurzaamheid. Multitude ontwierp hun visuele identiteit en website op basis van interactieve heatmaps.

De sterkste groene motor is financieel voordeel.


SluitenMeer lezen

Carnot is vernoemd naar Nicolas Carnot, de grondlegger van de thermodynamica. In het logo is de 'n' vervangen door een curve die geïnspireerd is op de Carnot-cyclus.

We maakten een reeks heatmap-gradiënts die online reageren op interactie met de gebruiker. Offline hebben alle ontwerpen een uniek kleurverloop. Ook op een witte achtergrond komen deze gradients terug, bijvoorbeeld in typografie, iconen en in het logo. En kijk niet vreemd op als je in Tiel een metershoge Carnot-curve op het hoofdkantoor ziet.

Carnots nieuwe website is clean, beknopt en intelligent, net als Carnot zelf. Door UX pragmatisch toe te passen laten we content tot leven komen. Lange copy wordt zichtbaar achter ‘lees meer’-knoppen, terwijl de korte teksten een compleet beeld geven van Carnot’s meerwaarde.