Van helpen naar aanjagen: de impact van een pakkend merk

Iemand kijkt op een laptop naar de homepagina van Cordaid Investment Management

Van sublabel naar impactgedreven merk

Waar Cordaid mensen helpt, stelt Cordaid Investment Management mensen in staat hun levens radicaal te veranderen. Door in hen te investeren, worden kwetsbare landen weer weerbaar en ontstaat een gezonde financiële infrastructuur. Wij ontwikkelden de strategie, branding, UI/UX & development waarmee CIM onder Cordaid’s visuele paraplu vandaan kon stappen. Nu kan CIM de impact claimen die hun geïnvesteerde miljoenen hebben op miljoenen wereldburgers. We maakten slimme user flows waarmee elke ondernemer in een paar clicks weet of hij/zij/x in aanmerking komt voor een lening – wat CIM stapels handwerk scheelt. Met een onfeilbare backend kan CIM zich richten op de belangrijke zaken: het creëren van content die hun voortrekkersrol versterkt.  

  • Strategie
  • Design
  • UI & UX
  • Copywriting
  • Development

Resultaat

  • De nieuwe branding laat meteen zien dat CIM geen NGO is. Daarom leest de website als een impactreport: je ziet precies waar ze zijn geweest en wat dat heeft opgeleverd.
  • De huidige website handelt het grootste deel van de aanvragen zelf af: ondernemers zien in een paar clicks of ze in aanmerking komen of niet. Scheelt bergen werk!
  • CIM’s positie als thought leader werd verankerd op de website door hun unieke methode tastbaar en deelbaar te maken. Nu kunnen traditionele investeerders meteen zien hoe het wel kan, zodat de hele keten beter wordt.

Aanpak

Wij ontwikkelden de strategie waarmee CIM een zelfstandig merk kon worden. In workshops definieerden we CIM’s onderscheidende vermogen, waarna we de branding ontwierpen die dat weet over te brengen. CIM’s visuele identiteit draait helemaal om impact: deze som geld heeft op deze plek deze resultaten behaald. Met de contentstrategie die we daaraan koppelden, kan CIM consequent communiceren over hoe dat is gelukt. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst.

“Thanks to Multitude, Cordaid Investment Management has become its own distinct brand. We were able to step away from the charity look-and-feel and compel our own, impact driven messaging.”

Marina Manckhashvili, Communications at Cordaid Investment Management

Samen met

Opdrachtgever

  • Hann Verheijen
  • Nina Verduin
  • Marina Manckhashvili

Fotografie

Development

  • Multitude

Laten we samenwerken

Genoeg over ons, we zijn nieuwsgierig naar jou. Wil je ook voorlopen in de wereld van morgen?

Neem contact op