Een platform voor én door jongeren rondom mentale gezondheid.

In je bol: de vindplek voor mentale gezondheid, speciaal voor jongeren.

Meer dan de helft van de Nederlandse jongeren tussen 16 en 27 jaar worstelt met mentale klachten. Toch blijft het vinden van de juiste tools, woorden of hulp vaak uit zicht. Want waar begin je, als je je niet goed voelt? En wie begrijpt je echt, zonder oordeel?

In co-creatie met de doelgroep ontwikkelden we In je bol: een landelijk digitaal platform waar jongeren betrouwbare informatie, herkenbare verhalen en toegankelijke ondersteuning vinden in de vorm van chat, bellen of forum. Alles anoniem, alles op hun eigen tempo.

We betrokken de jongeren vanaf de start – van naam en tone of voice tot visuele identiteit – en zorgden dat het platform niet over hen spreekt, maar mét hen. Met als resultaat een merkidentiteit en platform die aanvoelt als een veilige ruimte: open, warm, betrouwbaar.

Naast de merkidentiteit en het digitale platform, lanceerden we ook een campagne en toolkit, zodat het platform nog beter bij de juiste groep terecht komt. Het platform werd breed opgepakt door de media en gelanceerd door Koningin Máxima.

  • Co-creatie
  • Strategie
  • Branding
  • Webdesign
  • Campaign
  • Motion graphics
  • Copy