Kappen met fossiele reclames

Een creatief design tool gaat tegen olie in om het convenant geïnitieerd door Greenpeacete ondertekenen
november 23, 2022

Tijdens de Effie Awards gaf Sieger Sloot namens Greenpeace een indrukwekkende speech. De boodschap? Creatieve bureaus: kap gewoon met fossiele reclames. Nu werkten we bij Multitude sowieso al niet voor de fossiele industrie, maar het is tijd om de bredere creatieve sector aan te gaan jagen. Het is klaar.

Laten we onze creativiteit in gaan zetten voor een betere wereld. Samen met (tot nu toe) Buutvrij for life, Havas Lemz, HERC, TRUE IDEAS, BLYDE BENELUX, Maak, Vandejong, GRRR en Wefilm hebben we daarom een convenant ondertekend: voor ons geen fossiele reclames. Met dit convenant geven we een signaal aan de creatieve industrie, en proberen we deze gezamenlijk in beweging te krijgen. We roepen iedereen dan ook op: sluit je aan. Kap met fossiele reclames. 

Dan nog even dit

Natuurlijk willen we dit breder trekken, en hebben we ook een convenant nodig voor bijvoorbeeld fast-fashion of de vleesindustrie. Dat creatieven niet meer voor vervuilers willen werken wisten we namelijk al, maar zonder cultuuromslag bij de besluitvormers van creatieve bureaus komen we er niet. Daarom zien we dit als een eerste stap voor de sector. Wij weten als geen ander dat je met de juiste branding (of in dit geval, door je talenten alleen voor de goede zaak in te zetten) echt verschil kunt maken, dat hebben we de afgelopen 10 jaar wel geleerd. Samen kunnen we onze creativiteit inzetten om de samenleving en politiek de groene kant op te laten kantelen.

Wil je graag meer leren over ethical branding?

Stuur een mailtje naar Rozemarijn