Hierom hebben we verantwoordelijke merken nodig

We zien handen die bouwen aan een stralend, nieuw bouwwerk dat uit verschillende onderdelen en kleuren bestaat
februari 23, 2022

‘Het systeem’. Als je het opnieuw zou mogen bedenken, zou het er radicaal anders uit zien. Zouden we fossiele energie hebben overgeslagen, kregen mensen van kleur direct een plek aan de tafel en namen we geen genoegen met veel winst voor een kleine groep mensen. Terug in de tijd kunnen we niet, maar ‘om’ kunnen we wel. En we hebben geen tijd te verliezen.

Want of je het er nou mee eens bent of niet, een transitie naar radicaal anders denken is al gestart. Het is dan ook niet de vraag óf je je aanpast, maar wanneer. Onze grondstoffen raken namelijk op. En de roep om alternatieven klinkt alleen maar harder. Gelukkig zijn die er volop.

Bij Multitude laten we namelijk al 10 jaar zien dat het anders kan. Een voedselketen waarin iedereen een eerlijke prijs verdient. Een telefoon die alleen bestaat uit ethisch gewonnen materialen. Reizen met oog voor de natuur. Een samenleving waarin je baarmoeder of huidskleur niet bepaalt welke keuzes je mag maken. Waar je digitale burgerrechten serieus worden genomen. Waar niet alleen witte mannen in het museum hangen. Waar je in de klas wordt voorbereid op de uitdagingen van morgen, niet die van gisteren. We werken al 10 jaar intensief samen met intrinsiek gedreven organisaties die vanuit nieuwe waarden bouwen aan een nieuwe economie. En in die nieuwe economie is geld niet langer een doel, maar een middel.

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Want hoe verhoud je je tot de oude economie? En hoe ziet de transitie eruit? De nieuwe economie ontstaat niet vanzelf. We moeten haar zelf vormgeven. Juist daarom geloven we dat het belangrijk is om ons talent en kennis over branding in te zetten voor verantwoordelijke organisaties. Voor de merken die zich durven uit te spreken over de wereld van morgen. Want met de juiste branding steel je harten, trek je de aandacht en overtuig je iedere doelgroep.

Zo krijgen we samen de samenleving in beweging en worden voorlopers van nu de verschilmakers van morgen. We dagen de status quo uit en laten zien hoe het wél kan.