Genova

Een nieuwe kijk op kankeronderzoek

Genova is niet zomaar een onderzoeksinstituut. Door prijswinnende software uit de fintech los te laten op kankeronderzoek werkt Genova aan een radicaal ander toekomstperspectief voor kankerpatiënten. Wij ontwikkelden de creatieve strategie, copywriting & visuele identiteit voor deze biomedische verschilmaker, en zorgden ervoor dat de branding op alle niveaus (print, event & digital) consequent werd doorgevoerd.

Disruptieve technologie met sociale impact


SluitenMeer lezen

Genova heeft grote, technisch complexe, ambities. Om daar zo doeltreffend mogelijk over te kunnen communiceren met een groter publiek maakten we een heldere visuele identiteit, doelgerichte copy en merkondersteunende deliverables.

De visuele identiteit leunt op de DNA-helix en datastromen, de bouwstenen van Genova’s methode. De datastromen komen in de hele visuele identiteit terug, wat zorgt voor sterke merkherkenning en maximale visuele impact. Ze vormen de basis voor explainer animaties, drukwerk, iconografie, signage en andere deliverables.

Ook copy werd een belangrijk onderdeel van de merkidentiteit. We ontwikkelden korte, activerende koppen en langere, goed te begrijpen teksten die Genova’s missie onderstrepen.