CJP
Bekijk video

CJP maakt het culturele aanbod relevant voor jongeren

Met bijna 1 miljoen leden is CJP de grootste Nederlandse culturele organisatie voor jongeren. Wij werken met CJP aan opvallende campagnes die het culturele aanbod in Nederland aantrekkelijk maken voor een jong publiek.

CJP maakt het culturele aanbod relevant voor jongeren. Wij ontwerpen campagnes die dat aanbod tot leven laten komen.


SluitenMeer lezen

Jaarlijks krijgen honderdduizenden leerlingen in Nederland een CJP-pas zonder dat ze er iets voor hoeven te doen. Daarin schuilt meteen een gevaar: een cultuurabonnement dat je op school krijgt kan als een verplicht nummer voelen. Gelukkig weet CJP hoe je van scholieren & studenten jonge cultuurliefhebbers maakt. Samen met CJP ontwikkelden we programma’s als DECODED en De Culturele Coalitie. 

Jonge cultuurliefhebbers lopen niet altijd warm voor een standaard museumbezoek. Met DECODED verandert dat. Als CJP-lid krijg je met DECODED toegang tot musea na sluitingstijd, bezoek je gratis voorpremières en kom je achter de schermen in het theater. Als CJP-lid ontrafel je een nieuwe laag in het culturele landschap. Wij ontwikkelden een complete branding waarin dat ontrafelen visueel centraal staat. We maakten animaties, visuals, posters en alle andere deliverables voor de hele programmering.

Eerder werkten we samen aan De Culturele Coalitie. In aanloop naar de landelijke verkiezingen van 2016 besloot CJP een gelegenheidscoalitie te vormen met andere cultuurorganisaties, cultuurmakers en cultuurliefhebbers. Als jongere kon je twee maanden gratis naar een speciale programmering rondom maatschappelijke vraagstukken. Thema’s waren de vluchtelingencrisis, de filterbubbel & de macht van de millennial. Tijdens De Culturele Coalitie kon iedereen tot 30 gratis lid worden van CJP en daarmee hun (politieke) horizon verbreden. Wij ontwikkelden de volledige branding voor het programma, de evenementen en alle social kanalen. 

Lees meer over onze samenwerking met CJP in ons interview met Sjoerd den Besten. 

Voor De Culturele Coalitie heeft Multitude een campagnestijl neergezet waar we ontzettend blij mee zijn. Heel prettig – en bijzonder voor een eerste samenwerking – dat het meteen raak was.

Suzan Damen (voormalig) hoofd media & marketing CJP