Multitude

Rozemarijn 20 februari

Typhoon for president

Rapper en zanger Typhoon is door een jury bestaande uit jonge cultuurmakers als Frank van der Lende, Janne Schra en Teun Luijkx verkozen als minister-president van De Culturele Coalitie, een nieuw initiatief van cultuurplatform CJP.

Met De Culturele Coalitie, een alliantie van culturele organisaties, cultuurmakers en cultuurliefhebbers, roept CJP jongeren op om hun horizon te verbreden in aanloop naar de verkiezingen van 15 maart. De feestelijke bekendmaking van zijn minister-presidentschap vond plaats in Het Compagnietheater te Amsterdam. De nieuwe functie van Typhoon is een eretitel en een blijk van waardering voor zijn deelname aan het publieke debat.

Om De Culturele Coalitie ook visueel sterk & aansprekend te maken werkten wij aan de branding. ‘In aanloop naar de verkiezingen moeten alle jongeren van Nederland een kans krijgen hun mening te vormen. Omdat cultuur helpt om met een frisse blik naar de wereld te kijken, het debat open houdt en mensen elkaar beter laat begrijpen, is het de grote verbinder in deze roerige tijden,’ zegt Walter Groenen, directeur van CJP. ‘Daarom zijn we De Culturele Coalitie gestart – een symbolische alliantie waarmee we jongeren de gelegenheid geven om twee maanden lang gratis lid te worden van CJP en tegen flinke korting culturele programma’s te bezoeken.’

Iedereen tot 30 jaar kan tijdens de De Culturele Coalitie twee maanden gratis lid worden van CJP. In het kader van De Culturele Coalitie heeft CJP een serie culturele programma’s geselecteerd die reflecteren op maatschappelijke vraagstukken. De programma’s bestaan uit theater, film, opera of beeldende kunst en gaan over actuele thema’s als de filterbubbel, de vluchtelingencrisis en de macht van de millennial. Aansluitend op deze voorstellingen organiseert De Culturele Coalitie events om met het publiek verder te praten. De Culturele Coalitie werkt samen met met partners als IDFA, Stadsschouwburg Amsterdam, Stadsschouwburg Utrecht, De Nationale Opera, De Kleine Komedie, Het Ketelhuis, Pakhuis de Zwijger en De Nieuwe Liefde.

Onze nieuwsbrief

Geen spam.
Wel up to date
over ons werk.

Gelukt!

Bedankt voor je inschrijving.

Meer talks

Nieuws

Onlangs gestart bij Multitude: Thayenne

Multitude breidt uit met content marketeer!

Nieuws

Op excursie naar verschilmakers: notitieboekjes maken van afval en krekelburgers met bitterballen van paddestoelen

Elke drie maanden gaan we op bezoek bij social enterprises waar we meer over willen (w)eten!